Máme tu prázdniny. Tak by možno mohla privítať tieto dni väčšina školákov, vrátane mojich detí. Tohtoročné prázdniny síce pre nich nie sú až také cenné vzhľadom na karanténny stav výučby počas pandémie, ale pre mňa je začiatok letných prázdnin cenný. Znamená pre mňa totiž dlhšie plánovaný výjazd za rybami. Rodinné a pracovné povinnosti som si vysporiadal tak, aby som sa počas týchto dvoch dní mohol plne sústrediť na lov kaprov. Balenie rybárskeho výstroja mi pripomenie známu hru Tetris, ktorú sa snažím v reálnom živote praktizovať pri nakladaní výstroja do auta. Po úspešnom zvládnutí tejto hry ma zahreje pocit, že som danú hru nezabudol hrať a povinný level – naloženie vecí do auta – som vyriešil. Spokojný a hrdý sám so sebou idem spať, aby som na ďalší deň mohol skoro ráno vstať a vyraziť za rybami.

Vnútorný budík ma s výrazným predstihom zobudí skôr, ako by nastavený budík na mobile mal šancu niečo oznámiť. Dnes je ten správny deň, hovorím si, lebo už šoférujem naložené auto smerom k jazeru, kde mám v pláne chytať kapry. Nevadí mi dokonca ani to, že má byť obidva dni veľmi teplo. Prenosnú klimatizáciu na ryby so sebou ešte nenosím, tak mi nič iné neostane, len ten úpek skúsiť vydržať bez nej. Verím, že mi k tomu dopomôžu aj ryby a budú spolupracovať, veď aj tak ich púšťam späť do vody. Do cieľa som dorazil už za svetla, ale s výrazným predstihom pred parťákom na prvý deň tejto rybárskej výpravy. Aby som umocnil viac tento náskok, nelením a hneď vykladám veci z auta. Rozbaľujem, rozkladám, skladám, montujem, naväzujem a nepotrebné obaly odkladám, nie síce svetelnou rýchlosťou, ale tempom ku mojej spokojnosti. Počas tejto činnosti zaregistrujem príchod parťáka. Jazero ako tak poznám, nie som tu prvý krát a tak bez väčšieho špekulovania nahodím svoje nachystané udice, nech už chytám. Nestihol som si pripraviť kŕmnu zmes doma a tak si beriem svoje 17 litrové vedro a zahajujem jej tvorbu. Postupne drvím jeden boilies za druhým, aby sa mi zaplnilo vedro aspoň do polovice. Pridám rybacie peletky, trochu partiklu a celé to zalejem boostrom. Nech sa páči, pomyslím si smerom k rybám, máte tu dávku na spoluprácu. Vyberám svoju zavážaciu loďku a idem vyhľadať miesta, kde by to mohlo v týchto dvoch dňoch fungovať. Očakáva sa teplý front a vtedy kapry majú skôr tendenciu zdržiavať sa vo vodnom stĺpci a prijímať menej potravy. Preto som sa snažil pripraviť také kŕmenie, ktoré by ich mohlo donútiť sa rozožrať. Vybral som si miesta, ktoré som ohodnotil ako najvhodnejšie, vzhľadom na prechod z väčšej hĺbky do menšej, aby to kapry nemali tak ďaleko z vodného stĺpca. Na takúto krátkodobú rybačku a na menšie jazerá do cca 5ha nezvyknem používať tyčové bójky a stačí mi uloženie daného miesta do pamäte zavážacej loďky. Použil som dve kombinácie prezentácie nástrahy, ktoré patria medzi moje najobľúbenejšie v tomto letnom období. Jedná sa buď o dve 24mm boilies, ktoré zvyknem nožíkom „ostrúhať“, aby aróma boli prenikavejšia alebo 24mm a 14mm pop-up, obe s príchuťou na báze Robin Red-u. Vyviezli sme všetky prúty a teraz už samozrejme vzniklo viac priestoru aj na bežný rozhovor s parťákom o práci, rodine, no proste o všetkom možnom.

Pravidelne sme zhruba každú hodinku a pol na označené miesta vyviezli zavážacou loďkou za jednu väčšiu lopatku kŕmnej dávky. Ako ubiehal čas, začali sme dostávať signály od žalúdka, že už by mal byť čas obeda a tak sme sa doslova prejedli domácimi klobásami, z čoho sme ešte hodne dlho odfukovali. Sme zatiaľ bez záberu a preto nepoľavujeme a pokračujeme v kŕmení. Snažíme sa pohľadmi na jazero zisťovať, či iba u nás sa nič nedeje, alebo to platí plošne. Rybári, s ktorými sme mali možnosť hovoriť, moc pozitívne neohodnotili ich čas strávený na jazere. A to niektorí sú tu už pár dní. Parťák síce začal špekulovať, čo ešte ponúkne rybám ako nástrahu, ja som sa však rozhodol zostať verný už ponúknutým kombináciám. Pre krátenie času bez záberu som sa rozhodol absolvovať kŕmenie z brehu, zakobrovaním zopár boilies. Nebol som síce presný ako s loďkou, ale aspoň som nemyslel na to, aby som začal špekulovať. Počas dňa priebežne informujem aj parťáka na druhý deň výpravy, ako to vyzerá a moc nebol potešený správami, že sme zatiaľ nemali žiaden záber.

Máme už podvečer a na jazere sa toho moc nekoná. Vyvážame opäť, tentokrát aj s čerstvou nástrahou. Podľa sonaru máme ryby na našich lovných a zakŕmených miestach, ale pozor - pri tejto činnosti pretne ticho zvuk signalizátora. Konečne prišiel záber a tým zároveň aj dostatočná pozornosť od okolitých rybárov. V podvečerných hodinách podoberáme prvého sedem kilového kapríka. Vyvážame a zakrmujeme pri každom ďalšom zábere a zdolanej rybe. V priebehu troch hodín sa nám darí ťahať osem približne rovnakých kaprov. Vzhľadom na horúčavu som bol rád, že sa nám podarilo aspoň týchto prekabátiť, pričom pohľady od ostatných rybárov naznačovali, že sme sa asi nestali moc ich obľúbencami na jazere. Po poslednom vyvezení a príchodom noci zábery ustali. Toto nočné „ničnerobenie“ sme využili na spánok, pričom ma až nadránom prebral hlas môjho signalizátora a podarilo sa mi zdolať cca. kapra rovnakej veľkosti ako prechádzajúce. S parťákom na prvý deň rybárskej výpravy som sa rozlúčil a potvrdil mi pri odchode svoju spokojnosť, nakoľko sa aj jemu podarilo zdolať pár rýb. Z tejto informácie som bol potešený aj ja. Už menej som bol potešený však z inej informácie. Obdržal som informáciu od parťáka na druhý deň výpravy, vyrazil z domu o trochu neskôr ako plánoval a tak som ostal nateraz sám na lovnom mieste. Dôvod jeho neskoršieho príchodu som ešte netušil, ale čo sa dá robiť, pomyslel som si. Pri hrejivých slnečných lúčoch som si tak prichystal čerstvé nástrahy a vyviezol svoje udice na lovné miesta vrátane zakŕmenia. Mojim neoceniteľným pomocníkom pri tejto činnosti je zavážacia loďka. So zabudovaným sonarom dokážem zmapovať miesta vrátane prítomnosti rýb a použitím GPS lokátora zase dokážem vyviesť nástrahu zakaždým na určené miesto. Manipulácia je veľmi jednoduchá a dokážem vyviesť naraz montáže alebo kŕmenie pre dve lovné miesta. Dokážem oceniť túto možnosť hlavne pri väčších vzdialenostiach od brehu. Používanie zavážacej loďky v poslednej dobe medzi rybármi registrujem častejšie, avšak ja ju používam už pár rokov. Praktizujem výlučne lov na ťažko a tak viem s ňou jednoduchšie vybrať vhodné miesta na lov a mám lepší komfort. Aj bez loďky so sonarom a GPS by sa dalo pre tento druh rybolovu zistiť rôznymi spôsobmi vlastnosti plánovaného lovného miesta. Pokiaľ nepoužijem čln a tyčové bójky a ostal by som len s nahadzovaním z brehu, určite sa netrafím zakaždým presne na správne miesto. Túto nepresnosť použitie zavážacej loďky výrazne znižuje až by som si trúfol tvrdiť, že eliminuje a zároveň mi umožňuje aj presné zakŕmenie daného miesta z brehu.

Pri zakŕmení som minul predpripravenú dávku z prvého dňa kŕmenia a tak som začal chystať novú dávku, na druhý deň výpravy. Postupne pri napĺňaní vedra som sa pristihol pri rozmýšľaní, aké je to vedro vlastne veľké. Moje tempo plnenia bolo možno ovplyvnené práve týmto skonštatovaním, vedro sa plnilo totiž o dosť pomalšie ako predchádzajúci deň. Minul som opäť 3kg boilies rôznej veľkosti, ktoré som rozdrtil a pridal 1kg peliet o veľkosti 6mm. Následne už len 1kg miešaného partiklu a toto všetko som zalial boostrom, poriadne premiešal a hľa, tramtadadá - hotovo. Už bol najvyšší čas, zahliadol som totiž prichádzajúceho parťáka na druhý deň výpravy. Svoje meškanie odôvodnil nutnosťou počkať na prípravu pokrmu pre nás na daný deň od svojej drahej polovičky. Čo bolo vynikajúce, priniesol jedlo a nápoje v autochladničke a dobre vychladené. Ja som síce tiež uvažoval, že zoberiem so sebou autochladničku, ale nakoniec som ju nezobral, veď nebude treba – a to bola chyba. Také studené osvieženie v tých rozhorúčených hodinách by som privítal aj predchádzajúci deň. Na raňajky ma ponúkol veľmi chutnou bryndzovou nátierkou a následne som si mohol vychutnať vychladeného citrónového radlera. Paráda a meškanie mal ihneď prepáčené. Jeho nálada sa pred výjazdom postupne zlepšovala, veď bol pravidelne informovaný a vedel, že sa predsa podarilo zopár rýb zdolať. Bol plný elánu a počas rozbaľovania záujmom vnímal mnou poskytnuté informácie o rybníku a nástrahách, ktoré sme doteraz použili. Pripravené montáže sme vyviezli na „parťácke“ lovné miesta a znovu zakŕmili.

Nebolo treba ani dlho čakať a prišiel parťákovi záber, ktorý pretavil do svojho prvého kapra z danej výpravy. Kapor mal zhruba rovnakú veľkosť, ako doteraz zdolané ryby z výpravy. Parťáka to potešilo a po fotení a pustení ryby späť nelenil a svoju montáž s nástrahou vyviezol na lovné miesto. Viac menej v pravidelných intervaloch prichádzali zábery a na našu radosť, začala sa zvyšovať aj váha vylovených rýb. Nie o dosť rapídne, ale za to tažšia ryba z rovnakého lovného miesta poteší určite viac, ako ryba vážiaca menej.

Chladničke sa stále darilo udržať si nižšiu teplotu a tak osviežovanie chladenými nápojmi bolo stále výborné. Počas „obednej prestávky“ sme si pochutnali na výbornej domácej fazuľovici, aby sme nabrali novú energiu na zdolávanie kaprov. Postupne sa nám podarilo zvyšovať váhu zdolaných kaprov, pričom najväčší mal 12.8kg. Takto to prebiehalo až do podvečerných hodín a váha kaprov bola väčšinou na úrovni 10kg. Prichádzajúcim časom a minutou kŕmnou zmesou sme zahájili prípravu na odchod, znamenajúce umytie loďky, saku, vaničky a podberáku a následné ich sušenie. Samozrejme s predpripravenou možnosťou ich použitia v prípade zdolania ryby. Na večeru sme si vychutnali ešte nachystané rezne z chladničky a znovu som pochvalne pozdravil parťákovú polovičku, že na nás takto príjemne myslela. Počas dňa som sem tam poslal provokatívnu informáciu aj parťákovi, ktorý bol som mnou prvý deň na tejto výprave o počte a veľkosti úlovkov. Zobral to veľmi športovo s skonštatovaním, že nabudúce sa pôjde v opačnom garde alebo ostane aj dva dni. Zároveň mi provokáciu vrátil, že veď dobre to predkŕmil a o to jednoduchšie sa nám môže preto chytať. Myslel som si, že keď začneme sušiť niektoré časti výbavy, zafungujú „Murphyho zákony“ a ešte sa nám podarí zdolať ďalšieho kapra. Opak bol však pravdou a od kedy sme začali výbavu sušiť, neprišiel už ďalší záber. Nevadí, veď aj tak po každej zdolanej rybe som s úsmevom cvakol na malom počítadle tlačidlo, ktoré znamenalo zvyšujúcim sa číslom moju väčšiu a väčšiu spokojnosť s výpravou. Touto malou jednoduchou pomôckou sa mi podarí zapamätať si počet zdolaných rýb z danej výpravy, pričom počas tejto sa nám podarilo počas dvoch dní zdolať 24 rýb. Navečer prišla horšia časť, a to balenie, kde prebiehal ťažší level tetrisovej hry, ale podarilo sa ho zvládnuť, aspoň na tých pár hodín cesty domov. Lúčim sa s parťákom, s ktorým si prajeme pohodovú cestu domov a lúčim sa zároveň aj s jazerom. Ponúklo nám zážitok vo forme zdolania viacerých rýb a určite sem znovu rád prídem.

Po ceste domov rozmýšľam okrem iného aj nad tým, čo sa mi opäť osvedčilo na rybárskej výprave. Aj pri takomto kratšom výjazde za rybami sa oplatí skombinovať kŕmenie a dôveru vo svoje vybrané nástrahy. Ak dostatočne zakrmujeme, môžeme prinútiť inak nečinné kapry ku konzumácii a následne môžeme mať väčšiu šancu, aby aj naša nástraha bola úspešná. Už teraz plánujem ďalší výjazd za rybami a dúfam, že kapry budú znovu spolupracovať a tieto prvé „prázdninové“ kapry nebudú jediné, ktoré sa počas letných prázdnin podarilo uloviť. (lb)

Vernostný systém

Náš vernostný systém Vám ponúka možnosť využiť zľavu 10% z predchádzajúcich nákupov.

Široká ponuka

Tisíce produktov reálne skladom pripravené k okamžitému expedovaniu.

Špeciálne akcie

Pre našich zákazníkov pripravujeme počas celého roka zaujímavé zľavy na vybrané produkty a súťaže.

Doprava zdarma nad €89

Pri nákupe nad 89 € neuhrádzate dopravu, ľubovoľne zvolenú dopravu máte od nás zdarma.